środa, 28 sierpnia 2013

Ćwiczenia a owulacja

Ten post jest kierowany dla Pań bo Panowie (no chyba poza lekarzami ginekologii) niewiele na ten temat mogą powiedzieć.

Chcę dziś poruszyć temat ćwiczeń podczas owulacji. Temat jak dla mnie dość ciężki ponieważ w te dni trudno mi się w ogóle poruszać nie mówiąc już o ćwiczeniach fizycznych. Jednak od jakiegoś czasu (konkretnie od trzech miesięcy) staram się ruszać również w te dni.

Do tej pory podczas owulacji jedynie biegałam. Wbrew pozorom i moim obawom nie było to takie straszne jak mi się wydawało. Wręcz przeciwnie nie dość ze ból zmniejszał się to również zauważyłam iż podczas okresu krwawienie nie jest aż tak obfite jak zwykle.

Jednak tym razem nie mogę biegać ponieważ nie robiłam tego ostatnio regularnie i powrócił ból mięśni piszczelowych. Wczoraj z ogromnym bólem przebiegłam ledwo 3,5 km.

I tu pytanie do was co ćwiczycie podczas owulacji.
Nie chcę przestawać ćwiczyć ale wiem że w moim przypadku Ćwiczenia siłowe czy tym bardziej Ewa odpadają. Czekam na wasze propozycje.

8 komentarzy:

  1. Ja zawsze ćwiczę. Skupiam się może bardziej na aeorbach niż na siłowych, bo dostałam kiedyś nauczkę. Zrobiłam sobie bardzo intensywny trening + bieganie po czym okropnie zaczęłam krwawić. Myśląłam, że skończy się w szpitalu, ale na szczęście ustało. Troszkę odpuszczam w te dni i wykonuję dużo ćwiczeń rozciągających.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w te dni bardzo ograniczam rozciąganie, ale to chyba bardziej chodzi o opory psychiczne a nie fizyczne

      Usuń
  2. masz kklopot w czasie owulacji czyli jajeczkowania czy piszesz o miesiączce bo zgłupialam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas owulacji u mnie mniej więcej w połowie cyklu boli mnie brzuch (czasem nawet występują krwawienia) i wówczas nie mogę ćwiczyć, ogólnie źle się czuję i jestem rozdrażniona. Zauważyłam że odkąd biegam nie tylko lepiej się czuję podczas owulacji ale mam również mniejsze krwawienia podczas okresu, oczywiście masz rację źle zbudowałam zdanie, zaraz to poprawię.

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko na dobrą sprawę zależy od naszego organizmu i od tego jak przechodzimy owulację. Warto ją sobie wyliczyć poprzez https://plodnosc.pl/jak-wyliczyc-owulacje-cykl-kobiety i mieć świadomość kiedy może nadejść menstruacja. Jest to zdecydowanie pomocne w przypadku gdy mamy bolące owulacje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Każdy kobiecy organizm jest inny i każdy organizm kobiecy również inaczej zachowuje się w przypadku owulacji lub jej braku. Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej w tym temacie, to myślę, że niezawodna będzie strona https://apteline.pl/artykuly/owulacja-jak-ja-obliczyc-kalendarz-owulacji-i-dni-plodnych Koniecznie zerknijcie, w jaki sposób to wszystko wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie tak jak poprzedniczka pisze i faktycznie bez takich testów owulacyjnych https://humana-baby.pl/blog/czym-sa-i-jak-dzialaja-testy-owulacyjne/ ciężko stwierdzić kiedy tak naprawdę ma się dni płodne. Więc dobrze, że są dostępne takie testy

    OdpowiedzUsuń